2017

Het centrum zal ingericht worden. Dan kan eindelijk begonnen worden aan verbetering van hygiëne en basis-gezondheidszorg. Tashi Tsomo is geholpen met haar ziekenhuislening en schoolbanken zijn aangeschaft.

2016

De ruwbouw van het gezondheidscentrum is gereed! Vanwege de invallende winter kan er nog geen glas in de ramen gezet worden.

2015

Deze zomer zijn nieuwe lokalen gebouwd, zodat ook middelbaar onderwijs mogelijk wordt. Meer dan 430 kinderen kunnen nu gewoon verder studeren na hun basisschool.

2014

De latrines bij het schoolgebouw zijn gereed gekomen, dit komt de hygiene zeer ten goede voor de meer dan 360 kinderen, 30 huismoeders en 5 leraren op de school.

2013

Nog meer woon-units bij de basisschool door de snelle groei van het aantal leerlingen. Het aantal kinderen is nu 300. Oudere vrouwen zorgen voor hen.

2012

De eerste woon-units ter vervanging van de slaaptenten zijn gerealiseerd. Ook in de strenge winters kunnen ze nu overnachten.

2011

Het schoolgebouw is gereed gekomen voor 100 kinderen en een kunstopleiding voor schilders wordt gestart.

2010

Voor jong-volwassenen worden vakopleidingen voor trekkermonteurs en houtbewerkers gestart.

Noodhulp voor de slachtoffers van de aardbeving in Yushu. Meer dan 10.000 mensen verliezen het leven.

Een groentekas wordt gebouwd, de enige in de omgeving.

Noodhulp voor de wintermaanden na de grote onlusten in 2008.

2008

Door de onrust in de Tibetaanse gebieden in aanloop naar de Olympische Spelen kon geen hulp geboden worden.

2007

Het VISTA-gebouw wordt uitgebreid met sanitair en het eerste klaslokaal voor 30 kinderen is gerealiseerd.

2006

Een hotel en restaurant wordt aangekocht en omgevormd tot vakopleidings-centrum, het VISTA-gebouw.

In oktober van dit jaar wordt Stichting Rigdzin opgericht.

Tibet

In de zeer afgelegen regio Sershul waar het traditionele bestaan van nomaden aan het verdwijnen is, worden meerdere vormen van onderwijs aangeboden, micro-kredieten aangeboden voor het opzetten van handel of winkel en financiering voor zieken, zwangeren en ouden van dagen.  Maar ook noodhulp is af en toe van groot belang.