Eerste geld naar Tibet

De voorzitter van Stichting Rigdzin, Elisa Kriek, stapt dinsdag a.s. op het vliegtuig naar Chengdu in China. Vandaar is het nog een paar dagen reizen naar de regio waar Tashi Tsomo woont.

We zijn ongelooflijk blij u te kunnen melden dat we op dit moment al bijna € 5.000 aan donaties hebben ontvangen. Wat zal de familie blij zijn!!

De actie loopt gewoon door want hulp blijft nodig voor deze nomade. De ziekenhuis-rekening van oorspronkelijk ruim € 15.000,- wordt met uw bijdrage een heel stuk draaglijker, maar het zal nog heel veel jaren duren voor ze de rest betaald hebben.

Nomaden in Tibet hebben nauwelijks cash geld. De producten die hun yaks en schapen opleveren zoals melk, yoghurt, kaas, vlees, vachten e.d. ruilen ze voor goederen. Alleen het zoeken naar caterpillar fungus in de maand mei brengt elk jaar ongeveer € 450 op. En dat is broodnodig om hun kinderen naar school te kunnen sturen.

Dus als u nog een keer wilt bijdragen, zou dat geweldig zijn. Ook dat geld zal persoonlijk naar Tibet worden gebracht en uitsluitend gebruikt voor de aflossing van de lening.

DONEREN