Nepal opnieuw getroffen

De meeste inwoners van Kathmandu waren net zover dat ze hun beschadigde huizen weer in durfden, toen de tweede aardbeving op 12 mei opnieuw voor grote schade en angst zorgde. Deze keer ligt het epicentrum ten oosten van de hoofdstad. Voor zover bekend is het aantal doden nog gering, maar het maakt het opbouwen van een nieuw bestaan er niet makkelijker op.

Doordat nu ook de omgeving van de Mount Everest is getroffen, zullen de inkomsten uit toerisme nog minder worden en dat is waar het land grotendeels van moet bestaan.

Van alle kanten wordt gelukkig hulp geboden, vooral via kleinschalige organisaties in Nepal zelf, die met geld uit het buitenland direct hulp kunnen bieden waar dat het hardst nodig is. Daarbij kunnen ze geld in het land zelf besteden zodat hopelijk daarmee ook de economie weer een beetje geholpen wordt.

Sinds de eerste aardbeving op 25 april, heeft Stichting Rigdzin al bijna 15000 euro ontvangen. Daar zijn we ongelooflijk blij mee en met dit geld kunnen we heel veel mensen in Nepal helpen. Er zijn al diverse acties op touw gezet om de mensen in Nepal te helpen.

Zo wordt op 31 mei in het Filmhuis Lumiere in Maastricht een filmvoorstelling gegeven die geheel ten goede komt aan de slachtoffers van de aardbeving. Kijk hier voor de flyer en alle informatie.

Wilt u ook nog helpen? Dat kan op IBAN NL87INGB0001230645 van Stichting Rigdzin in Aartswoud, onder vermelding van 'aardbeving Nepal' of via de actie op geef.nl

Onze hulp gaat direct naar de organisatie APHO, die een tehuis runt voor doven, blinden en verlamden. Daarnaast geven zij 2-maal per week een maaltijd aan de vele dak- en thuislozen in de omgeving. Zo weet u zeker dat uw geld goed terecht komt. Zie ook www.apho.org.np