Grote schade door aardbeving in Nepal

Op zaterdag 25 april 2015 werd Nepal getroffen door een zware aardbeving van 7.9 op de schaal van Richter. Een trilling met een intensiteit van 5 of 6 heeft al een verwoestende impact op de gebieden in de buurt van het epicentrum. De aardbeving was ook voelbaar in Tibet, India en Bangladesh. Al minstens 3.600 mensen zijn gestorven.

Een aardbeving van een dergelijke omvang is niet alleen een ingrijpend geografisch fenomeen maar is ook een menselijke tragedie met catastrofale gevolgen. De meest dringende noden voor de slachtoffers zijn voedsel, medicijnen en onderdak.

Onze vrienden in Kathmandu, van de organisatie All Pervading Helping Others (www.apho.org.np) onder leiding van Dakpa Yeshe hebben onze hulp nu hard nodig. Zij runnen een tehuis met mensen die verlamd, doof of blind zijn. Daarnaast voorzien ze de vele dak- en thuislozen in de omgeving twee keer per week van een warme maaltijd.

Door de grote verwoesting is het voor APHO Nepal onmogelijk om dit vol te houden.

Onze vrijwilliger Amber McCulloch gaat eind mei naar Nepal om daar hulp te bieden. Daarom organiseren we nu een geldinzameling voor de slachtoffers van de aardbeving. Amber gaat samen met de mensen van APHO een tent opzetten waar voedsel zal worden uitgedeeld, voornamelijk rijst en dahl (= saus op basis van linzen).

Met deze fondsenwerving hopen we in staat te zijn om de noden wat te verlichten en de slachtoffers wat hoop te geven in deze moeilijke tijden en we hopen op uw solidariteit.

Elk bedrag is welkom en gaat volledig (100%) naar de aankoop van eten en drinken voor de slachtoffers van de aardbeving.

Je kunt een bedrag storten op bankrekening NL87INGB0001230645 van Stichting Rigdzin, Aartswoud

Gelieve te vermelden: "Aardbeving Nepal".

#Nepal #aardbeving #2015 #India #nomaden #school #Tibet #website